Blogowanie w Wordpressie – kiedy warto wybrać darmowy motyw?

Blogowanie w Wordpressie – kiedy warto wybrać darmowy motyw?

Jedną z pierwszych rzeczy, jaką zrobimy tworząc swojego bloga, będzie wybór motywu. To on nadaje mu wygląd i charakter. Wielu twórców treści rozważa zakup płatnego motywu już na początku blogowania. Warto się jednak zastanowić, czy nie wystarczy nam wersja darmowa.

Tyle motywów, ilu autorów

Motyw to, najprościej mówiąc, wygląd naszego bloga lub strony internetowej. Zawiera takie elementy jak układ postów na stronie, wielkość zdjęć, układ i rodzaj widgetów, tło, kolory, rodzaje czcionek. Oprócz tego pozwala nam zdefiniować tożsamość witryny, czyli wstawić logo na stronę główną lub specjalny widget ze zdjęciem i informacjami o autorze.

O tym, jak trudno jest wybrać idealny, pasujący do naszej witryny motyw, przekonał się chyba każdy, kto samodzielnie zakładał bloga. Wybór gotowych motywów jest ogromny, co wszak ma też swoje dobre strony. Blogerzy mogą zdecydować się na różne opcje, dzięki czemu poszczególne strony różnią się od siebie, zamiast przypominać kalkę.

 

Darmowy czy płatny?

W bazie Wordpressa znajdziemy mnóstwo motywów, każdy z podglądem demo. Są to darmowe motywy i na początku blogowania naprawdę nie warto sięgać po wersje płatne. Zanim zbudujemy bazę tekstów i spersonalizujemy stronę, minie być może sporo czasu, kiedy to będziemy mieć możliwość przetestowania różnych motywów. Niewykluczone, że nasz pierwotny wybór okaże się nietrafiony i zmienimy zdanie kilka razy. Darmowe motywy są więc idealne do testowania. Na początku nie będziemy też wykorzystywać wszystkich opcji i udoskonaleń, którymi chwalą się twórcy motywów płatnych – nie będą nam po prostu potrzebne.

 

Kiedy przejść na płatny motyw?

Załóżmy, że strona się rozwija, ma już niemałe grono odbiorców i zgłaszają się do nas reklamodawcy. To dobry moment, by przejść z opcji darmowego motywu na płatny. Płatny motyw jest bardziej profesjonalny, a przede wszystkim przy użyciu bardziej zaawansowanych funkcji mamy zapewnione wsparcie serwisowe. To szczególnie ważne, gdy wprowadzamy opcję sklepu i nie chcemy, żeby nasza strona mogła kiedykolwiek zaszwankować, utrudniając użytkownikom zakupy.

 



comments powered by Disqus