Innowacje w e-marketingu — profil firmy Cloud Technologies

Innowacje w e-marketingu — profil firmy Cloud Technologies

Skuteczność reklamy zależy w dużej mierze od tego, czy trafi ona do docelowych odbiorców. Tradycyjna reklama, z jaką mamy do czynienia w telewizji, prasie czy radiu, może, ale nie musi dotrzeć do zakładanych nabywców reklamowanego produktu.

Reklama internetowa, wspomagana przez technologie firmy Cloud Technologies nigdy nie chybia celu. Jak to się dzieje?

 

Czym zajmuje się Cloud Technologies?

Aby uprzytomnić sobie z należytą jasnością charakter działalności Cloud Technologies, wyjaśnijmy pokrótce obiegowe w nomenklaturze informatycznej pojęcie Big Data. Odnosi się ono do obszernych zbiorów danych, których przetwarzanie wymaga specjalistycznych narzędzi. Takimi właśnie narzędziami dysponuje firma Cloud Technologies. Jej oferta skierowana jest przede wszystkim do marketingowców, którzy chcieliby zwiększyć skuteczność swoich kampanii reklamowych. Bazy danych analizowane przez Cloud Technologies zawierają informacje na temat zachowań użytkowników internetu. Zachowania te są rejestrowane dzięki tzw. plikom cookies, wysyłanym i odbieranym przez przeglądarki internetowe. Na podstawie zgromadzonych w ten sposób informacji możliwe jest sprofilowanie reklamy internetowej bądź wyświetlenie jej w przeglądarkach tych użytkowników, co do których możemy domniemywać, że skłonni byliby kupić reklamowany produkt bądź skorzystać z takiejże usługi. Technologia oparta na Big Data umożliwia również wysyłanie treści reklamowych na adresy e-mail użytkowników stanowiących grupę docelową kampanii marketingowej (zob. e-mail retargeting). Adresy e-mail pozyskiwane są ze stron, na których internauci wpisywali swoje dane w formularzach różnego rodzaju czy też w oknach logowania.

 

Cloud computing — co to takiego?

Przybliżmy nieco mechanizmy działania narzędzi stworzonych i wykorzystywanych przez Cloud Technologies. Wspomniane powyżej zbiory danych (Big Data) z konieczności muszą się gdzieś znajdować (w sensie fizycznym). Pojedyncza firma z niezbyt zasobnym budżetem musiałaby wydać krocie na gromadzenie i przechowywanie danych, na bazie których podjęłaby następnie odpowiednie działania marketingowe, na własnych nośnikach. O wiele tańszym rozwiązaniem jest korzystanie z serwerów zewnętrznych. Na tym właśnie polega tzw. cloud computing. Część software’u użytkowanego przez firmę, a także większość wykorzystywanych przez nią danych mieści się na czyichś dyskach twardych (najczęściej na serwerach usługodawcy internetowego). Cloud Technologies opracowało narzędzia pozwalające przeprowadzać na tych danych bardzo skomplikowane operacje, polegające na pozyskiwaniu, analizowaniu, segmentowaniu i interpretacji informacji przydatnych z punktu widzenia marketingu internetowego. W oparciu o te informacje oprogramowanie stworzone przez Cloud Technologies tworzy profile zainteresowań poszczególnych internautów. Są one niezwykle cenną podpowiedzią dla marketingowców. Jeśli np. dany użytkownik przeglądał witryny obuwniczych sklepów internetowych z zamiarem kupna butów do biegania (co da się wywnioskować na podstawie historii kliknięć), może być on zainteresowany nie tylko nabyciem obuwia sportowego, ale również sportowej odzieży termoaktywnej czy elektronicznych akcesoriów przeznaczonych dla biegaczy.

 

Spektakularny sukces

Niekwestionowanego sukcesu firmy Cloud Technologies najwymowniej dowodzą dwa fakty. Primo, spółka Piotra Prajsnara zajęła w roku 2014 czołowe miejsce w rankingu New Connect. Secundo, znalazła się w dziesiątce finalistów prestiżowego projektu Tech-Match Poland. W drugim kwartale 2014 roku przychody Cloud Technologies wynosiły 3,25 mln zł, w trzecim skoczyły wzwyż, aż do 5,11 mln zł, w czwartym sięgały już 8,43 mln zł. Sukces spółki Piotra Prajsnara skłonił jednego ze znanych warszawskich przedsiębiorców, Pawła Chodaczka, do nabycia jej akcji i zaofiarowania się ze swoją pomocą technologiczną oraz biznesową. Rada nadzorcza spółki powiększyła się więc o kolejną osobę. Obecnie w skład tej pierwszej wchodzą: Andrzej Szweryn, Paweł Chodaczek, Monika Komosa, Robert Rafał, Łukasz Krasnopolski oraz Rafał Gajowy.

Wszystko wskazuje na to, że Cloud Technologies nie powiedziało jeszcze swojego ostatniego słowa. Niezwykle dynamiczny rozwój firmy pozwala spodziewać się w przyszłości kolejnych imponujących osiągnięć.



comments powered by Disqus