Paczkomaty opinie – dobre czy złe? Co myślimy o paczkomatach?

Paczkomaty opinie – dobre czy złe? Co myślimy o paczkomatach?

1300 urządzeń w 260 miejscowościach - paczkomaty na dobre rozgościły się w umysłach polskich konsumentów. Jak mówią badania, wielu z nas rezygnuje z zakupu w sklepie internetowym, który nie dopuszcza takiej możliwości wysyłki.

Choć pomysł jest stosunkowo świeży, to okazał się strzałem w 10-tkę – paczkomaty opinie mają z reguły bardzo dobre, dlatego e-sklepy zdecydowanie muszą się liczyć z nowym trendem na rynku e-commerce.

Paczkomaty – dlaczego warto?

Wysyłka w sklepie internetowym to coraz częściej właśnie paczkomaty. Opinie o nich są często różne, ale mają one szereg zalet, z którymi nie można dyskutować. Odbiór paczki w dowolnym przez Ciebie czasie, 24 godziny na dobę, bez konieczności stania w kolejce do okienka czy poleganiu na dostawcy  - firmy kurierskie zazwyczaj pracują w określonych godzinach, które ciężko zgrać z naszą pracą. Te wszystkie ułatwienia i coraz większa liczba urządzeń sprawia, że ich popularność stale rośnie.

Badania pokazują, że warto

Badania Akademii Morskiej w Szczecinie pokazują, że aż 64% konsumentów może zrezygnować z zakupów w sklepie internetowym, jeśli nie ma tam opcji dostarczenia przesyłki do paczkomatu. To wyraźny sygnał o nowym trendzie na rynku e-commerce, którym sprzedawcy muszą sprostać, jeśli chcą zwiększyć lub utrzymać dotychczasową sprzedaż.

Firmy kurierskie coraz mniej popularne

Dostawa paczki przez kuriera, choć nadal popularna, powoli ustępuje. Wysyłka paczki przy pomocy kuriera jest najdroższą opcją, kurierzy pracują najczęściej i w naszych godzinach pracy, a do tego są po prostu różni. Dzwonie domofonem 500 razy, spóźnienia, niepokojenie ciągłymi  telefonami i wiele innych niekorzystnych sytuacji sprawia, że czasem wygodniej przejść się na pocztę czy do paczkomatu i odebrać swoją przesyłkę bez nerwów.

Paczkomaty – Twój inpost

Paczkomaty wynalezione są przez Inpost. Usługa została wielokrotnie nagradzana, m.in. w 2011 roku w rankingu Polish Market, pod patronatem Krajowej Izby Gospodarczej. Warto jednak zaznaczyć, że nie jest to polski wynalazek – podobne urządzenia testowano w Niemczech w 2005 roku.

Twój Inpost pokazał, że w dziedzinie dostawy produktów nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. Inne firmy kurierskie muszą się liczyć z osłabieniem swojej pozycji wobec rosnącej popularności automatycznych skrzynek pocztowych, jakimi są paczkomaty. Opinie, choć nadal różne, w większości są pozytywne, a badania pokazują, że polscy konsumenci przyzwyczaili się już do tej formy wysyłki. Można więc śmiało powiedzieć, że jest to prawdziwy strzał w 10-tkę.



comments powered by Disqus