Aplikacje do biegania na smartfony

Aplikacje do biegania na smartfony

Bieg na świeżym powietrzu to najpopularniejsza i najtańsza forma aktywności fizycznej. Dzięki nowym technologiom podczas treningu możemy wiele dowiedzieć się na temat wydajności naszego organizmu.

Smartfony towarzyszą nam już niemal w każdej życiowej sytuacji, pełniąc funkcję rozrywkową, pomagając w pracy czy organizowaniu dnia. Jak grzyby po deszczu pojawiają się coraz to nowsze aplikacje, dzięki którym możemy podnieść efektywność naszego treningu. Oto kilka najważniejszych z nich.

 

1. Endomondo Sports Tracker. Zintegrowany z serwisami społecznościowymi, działa motywująco i nadaje nowy wymiar rywalizacji. Możemy śledzić osiągnięcia znajomych, dzięki GPS-owi widzimy swoją trasę, a lektor co kilometr podaje nam przebytą odległość oraz średnie tempo.

2. Jog Tracker. Idealna dla początkujących biegaczy. Wyświetla informacje na temat dystansu, tempa, liczby spalonych kalorii. Powiadomienia głosowe mają miejsce co 100 metrów - stąd przydatność dla rozpoczynających zabawę z joggingiem.

3. Runstatic. Zawiera prosty dziennik, rejestrujący czas, dystans, spalone kalorie i umożliwiający porównywanie ich z dawnymi osiągami. Zawiera niekolidujący odtwarzacz muzyczny, umilający trening.

4. Allsport GPS. Wyróżnia się zintegrowaną prognozą pogody, poza tym oczywiście rejestruje wszelkie statystyki, aktualizując je co 10 sekund.

5. BadaSports. Użyteczna przy rozmaitych dyscyplinach - od biegania po jazdę na wózku inwalidzkim. Pozwala zapisać osiągnięcia, a następnie przedstawić je na wykresach.

6. MapMyRide. Oczywiście czas, tempo, dystans. Ale i ciekawostka - moduł diety. Po zarejestrowaniu zjedzonych posiłków oblicza dzienny bilans energetyczny i umożliwia optymalizację odżywiania. Niestety jest dostępna tylko w języku angielskim.

 

W każdym przedsięwzięciu najbardziej deprymującym czynnikiem jest brak efektów. Jeśli nawet rozmiar garderoby czy poprawa wydolności fizycznej nie ulegają zmianie mimo usilnych starań, zarejestrowany w smartfonie bilans naszych wysiłków może polepszyć samopoczucie i pokazać, że nasze wysiłki nie poszły na marne.



comments powered by Disqus